Dag: 22 mars, 2015

Jag har hittat… en sak?

Sak Sak1 Sak2

En lugn helg har passerat med många och långa promenader med hunden trots det inte alltför roliga vädret. Vintern återvände med stormsteg och jagade våren på flykt. Men hunden och jag gjorde några trevliga fynd i skogsdungarna här omkring, bland annat vad jag misstänker är taket till mitt favoritfotomotiv – bilen!

Och sen fyndade vi det här (vi, det är hunden och jag det). Vad det är har jag inte den blekaste aning om, en gammal sak helt enkelt. Någon gång kanske jag kan lista ut vad det är, eller kanske rent av någon av er som kikar här har en bra gissning? På den övre bilden skymtar något i nederkant som ser ut att vara någon form av bladfjäder. Kanske det är en gammal – och fyrkantig? – hjulaxel av något slag?

Helgbilden 2015-03-22

Har jag hittat taket?

Tak till gammal bil
Ett tak, eller en kupé, till en gammal bil

I en annan dunge, en bit bort från den där bilen står, hittade jag ett litet tak. Eller kallas det en kupé? Undrar just om taket och bilen jag brukar fotografera hör ihop? Där fanns också lite andra attiraljer som sannolikt i sina glansdagar suttit på en bil eller något liknande fordon. Kanske jag kan pussla ihop en hel bil snart?

Det får bli ett återbesök i den här skogsdungen, men utan hund för det fanns alldeles för mycket han kan skada sig på (det är det trista med de här fynden, de är på fel plats).