Jag gillar…

Hytta i Gysinge
Hyttan / masugnen i Gysinge
Detalj från hyttans vägg
Detalj från hyttans / masugnens vägg

… att gå och skrota runt i till exempel Gysinge där det finns massor att se och beundra – inte minst de gamla byggnaderna. Tittar ni noga på bilden av hyttan så ser ni de små ”järnrosetterna” som verkar hålla ihop hela konstruktionen.

Torsdagstema I Like #189

6 reaktioner på ”Jag gillar…

  1. Gysinge och de andra vallonbruken är onekligen spännande platser för oss som gillar gamla hus och historia. Hyttan har jag aldrig sett, så då får jag en anledning till att åka dit!

    Gilla

    1. Just här i mitt ”närområde” (beroende på vad man menar med nära så klart) finns en hel del liknande platser att se! Men visst är de häftiga, jag kan nog gå runt där hur länge som helst känns det som!

      Gilla

Lämna en kommentar