Besökare i äppelträdet

Fågel

En liten besökare i äppelträdet. Jag tycker att fåglar är oerhört svåra att fotografera, de är för länge sedan borta när jag får ordning på prylarna. Men den här hade ett visst mått av tålamod i alla fall…

14 reaktioner på ”Besökare i äppelträdet

    1. Tack. Inte en aning faktiskt, det finns ju så många att välja mellan. Färgerna är ju inget vidare på fotot heller så det går ju inte att avgöra så. Fast någon påstår att det är en sån och denne någon vet nog bättre än mig 🙂

      Gilla

  1. Grattis till ett fint foto. Jag tror att det är en grönfink eftersom den är enfärgad på bröstet.
    Fåglar har inget tålamod när man försöker fota. Dom bara flyger iväg.

    Liked by 1 person

    1. Tack! Nej du har så rätt i att de inte har något tålamod, bara flyger omkring liksom 🙂 Har försökt jaga dem här ute med kameran idag, men det blev 1-0 till dem 🙂

      Liked by 1 person

  2. Du har lyckats riktigt bra med bilden på den fina pippin. Och det är precis som du skriver att när man väl fått till alla atteraljer så har dom försvunnit. Jag brukar känna mig som en åskådare på en tennismatch när huvudet följer bollen… så ser nog jag ut fast med kameran framför näsan 😉

    Liked by 1 person

Kommentera

