Oväntat besök

Idag hade jag lite oväntat besök på vår inglasade altan. En ekorre tyckte att hen fått nog av regn och rusk och flyttade helt enkelt in.

Ekorre Ekorre1 Ekorre2

Ganska orädd verkade den lille rackaren vara också även om den tyckte det var tryggast högst upp på parasollet som står lutat mot väggen. Jag hoppas hen inte river allt inne i uterummet innan den är klar, de kan ju vara minst sagt busiga de små liven!

23 reaktioner på ”Oväntat besök

        1. Ingen aning faktiskt. Den ser välmående ut och jag ser inga uppenbara skador men det säger väl egentligen inte så mycket. Jag avvaktar morgondagen och ser hur den verkar då, om den är kvar…

          Liked by 1 person

              1. Zorrohunden är mycket upprörd över tilltaget att sitta där… ekorrarna är rätt bra på att reta hundarna här, kastar kottar och har sig, så de ligger inte direkt på plus 🙂

                Liked by 1 person

    1. Ja den är söt den lille rackaren. Än så länge har hen inte rivit ner något, sitter så fint där på sitt parasoll. Börjar fundera lite över varför den sitter där bara… Verkar inte riktigt naturligt att en ekorre sitter still så länge på samma plats.

      Liked by 1 person

    1. Hen har flyttat nu, tyckte jag var för närgången när jag skulle bjuda på käk – så kan det gå 🙂 Men jag såg hen idag utanför i björken så hen blev inte alltför sur i alla fall.

      Gilla

Kommentera

