Backskärvfrö / Alpine Pennycress

Backskärvfrö2

En helg med blandad väder har passerat (för fort som vanligt). En stor del av helgen har tillbringats krypande på knä i vegetationen (som vanligt det också). Hittade denna Backskärvfrö i grannens gräsmatta, än har grannarna inte ringt och funderat över varför jag kröp runt på deras gård…

This weekend I’ve spent a lot of time crawling around in the vegetation (as usual). I found this Alpine Pennycress on my neighbours lawn. The neighbours hasn’t called me yet to ask why I was crawling around in their garden…

I’m linking to;

Helgbilden and My Sunday Photo

30 reaktioner på ”Backskärvfrö / Alpine Pennycress

    1. Vid mig är de vana ja… men inte att jag kryper runt och fotar. Det är det min syster som brukar göra 🙂 Själv har jag bara fotat ett par månader (utöver de sedvanliga ”festfotona” man tog förr om åren).

      Gilla

    1. Kameran är nästan alltid med nu för tiden. Säg i stället att det är tur att grannarna är på semester 🙂 (sen kanske husvakten vaktar bättre än grannarna själva, det återstår att se).

      Gilla

    1. Nja, jag är ganska nybliven, glad amatörfotograf så grannarna kan nog bli lätt fundersamma. Men… de är i och för sig van med min syster som har varit en fotonörd länge 🙂

      Gilla

  1. Så härligt att äntligen få ett namn på denna växt. Jag brukar rensa bort den men lämna några exemplar för fotografering. Särskilt frökapslarna är vackra – nästan som små hjärtan.

    Liked by 1 person

  2. Jag har heller aldrig vetat vad de blommorna heter. Denna årstid är man väldigt observant på allt som växer och blommar. Spännande att krypa runt på grannens tomt 🙂

    Liked by 1 person

    1. Visst är man det! Jag har för övrigt snälla grannar – som är på semester just nu 🙂 Hmmm… undrar om husvakten är lika snäll och trevlig, kanske dags att tänka mig för litegrann???

      Gilla

  3. Jag har grannar jag också som undrar över mina tider… Tidiga mornar, norrsken osv… Jag kan säga så här då: Tur att vi inte själv har några problem 😉 Vacker blomman! Tillika fint fotad, det lönar sig att bli lite smutsig ibland 🙂

    Liked by 1 person

    1. Visst gör det! Nej då, mina grannar undrar nog inte så mycket. Efter dryga 20 år som grannar vet de att jag ständigt hittar på nya tokiga idéer. Som nu, fotografering 🙂

      Gilla

Kommentera

