Nyfiken Bambi

Rådjur

Den här lilla rackaren smög på oss när vi var ute på kvällspromenad. Nu är väl hunden och jag ett välkänt inslag i skogarna häromkring men så här orädda och nyfikna brukar de inte vara. Men, trevligt sällskap var det hur som helst!

20 reaktioner på ”Nyfiken Bambi

        1. Jag tror nog de är räddare än jag. Och så här års är de nog helt harmlösa skulle jag tro. Vi har MASSOR med rådjur här i krokarna så vi ser dem nästan varje dag, men inte så här nära!

          Liked by 1 person

            1. Möjligt att det kan vara så, men det är i så fall bockarna antar jag. Men jag har aldrig märkt av något sådant. Fast någon historia har jag väl hör förståss. Värre om jag möter en älg, då är det benen på ryggen som gäller. De är ruskigt stora 🙂

              Gilla

              1. Här är de inte så många – än. Men de börjar dyka upp vilket jag inte är så glad över! Men än har jag inte sett något själv, och jag hoppas jag slipper!

                Gilla

              2. Nä, jag har också sluppit springa på dem än så länge, men jag har hört dem nära vid ett par tillfällen. Kan säga att jag fick väldigt brått tillbaks till bilen.

                Liked by 1 person

    1. Den här var av den mer nyfikna varianten. Smög där bakom granarna och kikade lite. Vi har gott om dem här och de är ganska så vana vid hunden och mig!

      Gilla

    1. Mest tur skulle jag tro 🙂 Möjligen hjälpt av ett visst rådjurs nyfikenhet. Jag såg hen idag igen, den har inte så bråttom iväg när vi kommer 🙂

      Gilla

Kommentera

